Què puc reclamar després d'una apagada?
L'assegurança cobrirà els danys elèctrics i, si s'escau, els elements refrigerats i el lucre cessant dels dies posteriors.

La majoria de les pòlisses multirisc, tant de comerç com d'indústria, contemplen entre les cobertures bàsiques la de “danys elèctrics”, que cobreix sinistres relacionats amb l'electricitat (apagades, pujades o baixades brusques de tensió...). Bàsicament, es cobreixen:
- Els danys que pateixin els aparells endollats al corrent, indemnitzant-los amb el valor d'aquests aparells en el moment del sinistre.
- També els danys als béns peribles (per exemple, aliments o medicaments que requereixin refrigeració) deteriorats a causa del sinistre. Ara bé, és important revisar la pòlissa, ja que en molts casos aquesta cobertura de “béns refrigerats” queda exclosa i s'ha de contractar a part.
A més de l'anterior, si s'ha contractat la cobertura de “lucre cessant o pèrdua de benefici”, en un cas com l'apagada generalitzada del 28 d'abril passat l'asseguradora podria al·legar força major i refusar cobrir el fet de no haver pogut treballar durant l'apagada (no cobriria el lucre cessant d'aquell dia). Però el que sí que haurà de cobrir són les conseqüències (per exemple, si l'apagada va causar danys que us impedeixen obrir el vostre establiment els dies posteriors). Per tant, el lucre cessant dels dies 29 d'abril en endavant sí que haurà de ser indemnitzat.
En tot cas, s'han de poder provar els danys i les pèrdues amb fotografies, factures o qualsevol document que acrediti que hi va haver una interrupció en el subministrament de llum.
Els nostres assessors estudiaran el vostre cas i vetllaran per aconseguir la major indemnització davant d'un sinistre, com una apagada al vostre local de negoci.
-
Més temps per formular comptes
Els comptes de l'exercici 2024 es poden formular fins al 9 de maig de 2025, ja que s'ha ampliat la “moratòria comptable”.
-
Encara que la Junta ho aprovi...
La responsabilitat de l'administrador és personal: ni el suport de la junta ni la renúncia a les accions legals el protegiran.
-
Inversió en negoci aliè
Una SL ja consolidada vol obrir una nova línia de negoci. Com obtenir fons de tercers a llarg termini sense que aquests entrin a participar al capital? Quin contracte interessa formalitzar en aquests casos?
contingut exclusiu